OMS: Sa vindem vaccinuri dupa modelul Coca-Cola
~~ 13 aprilie 2015, de Lawrence Solomon ~~
Pentru a invinge rezistenta impotriva vaccinurilor la nivel mondial, Organizatia Mondiala a Sanatatii (OMS) a recrutat echipa de marketing a Aliantei Internationale a Producatorilor de Alimente si Bauturi, ai carei 11 membri includ cele mai de succes branduri din lume, Coca Cola Company, PepsiCo si McDonalds. OMS a agreat aceasta strategie si, intr-un raport de mare amploare, publicat toamna trecuta, a decis sa accepte recomandarile industriei alimentare: sa ignoram datele, sa vindem vaccinuri la fel cum se vinde Coca-Cola, pe baza de emotii.
Cuprinzatorul raport OMS, intitulat "Raportul grupului de lucru SAGE despre nehotararea cu privire la vaccinare", isi are originea intr-o intalnire din noiembrie 2011 a Grupului consultativ strategic de experti (SAGE) pe tema imunizarii, unde "SAGE a remarcat cu ingrijorare impactul refuzului de imunizare asupra asimilarii vaccinurilor, atat in tarile dezvoltate, cat si in cele in curs de dezvoltare. Aceste rapoarte au determinat SAGE sa solicite crearea unui grup de lucru care sa studieze cauzele ezitarilor cu privire la vaccinare."
Trei ani mai tarziu, raportul grupului de lucru al OMS este gata. Printre deliberarile sale, "grupul de lucru a explorat abordari din sectorul privat pentru modelarea comportamentului, precum si strategii utilizate de alte organizatii pentru a schimba comportamentul. Grupul de lucru a auzit de la Alianta Internationala a Producatorilor de Alimente si Bauturi (IFBA) despre strategiile de marketing folosite in aceasta industrie... Mesajele-cheie preluate din IFBA de catre grupul de lucru au inclus urmatoarele: "
- Tot ceea ce conteaza este puterea [emotionala] a povestii.
- Pe consumatori ii intereseaza beneficiile, nu informatiile pe care se bazeaza acestea.
- Ratiunea duce la concluzii, in timp ce emotia duce la actiune (ca atare, schimbarea vine de la sentimente, nu de la fapte).
- Intreaga strategie de comunicare trebuie sa se bazeze pe o idee majora. Doar unul sau doua mesaje pot fi comunicate - restul trebuie sacrificat.
Grupul de lucru al OMS a recomandat ca aceasta strategie de marketing gen Coca-Cola, fara date, dar incarcata de emotie, sa fie impusa tuturor "lobby-urilor internationale pro-vaccinare", inclusiv panopliei de birocratie pro-vaccinare internationala coordonata de OMS: UNICEF-ul, partenerul de baza al OMS la capitolul vaccinuri, la Natiunile Unite; de asemenea, strategia trebuie impusa si altor organizatii internationale, cum ar fi Banca Mondiala; statele membre si comitetele lor consultative regionale si nationale cu privire la imunizare.
Ajutata de aceasta strategie dupa motto-ul "Totul cat mai simplu, prostilor", OMS spera ca vrajitoria marketingului care functioneaza pentru gigantii industriei alimentare si a bauturilor va ajuta miscarea pro-vaccinare sa depaseasca reticenta publicului fata de vaccinuri. Raportul declara cu optimism: "Unele mesaje care au rezonat in mod special cu Grupul de lucru au inclus focusarea pe beneficiile imunizarii, bazandu-se pe valorile emotionale legate de sanatatea copilului."
Sloganul Coca Cola din acest an este "Fa-ti-o fericita!" [Lumea este asa cum ti-o faci! Fa-ti-o fericita]. Asteptam sa vina si lozincile miscarii pro-vaccinare.
2 comments
De fapt, actualele panouri cu reclamele Coca-Cola sunt cu lozinci gen "My first kiss" sau "I kissed Marylin Monroe", " I kissed Rita Ora" si alte vedete.
RăspundețiȘtergereBanuiesc ca lozinca celor da la OMS va fi " I did my first vaccine" sau "I did same vaccine like my idol did!"(pe panou aflandu-se o mare vedeta,platita cu bani grei sa apara in poza cu o seringa in mana si sa zambeasca tamp "I did my vaccine because I want to be healthy for my fans!Will you follow me?").
HAHAHAHAHAHAHA
Georgi.
ACUM , vor sa introduca o lege ca se ne oblige sa ne vaccinam copii!! in Romania, deoarece a scazut cu 20 la suta rata copiilor nevaccinati! sau chiar au aprobat legea , cred!
RăspundețiȘtergere